Hur tränar man vid foglossning?

I morgon går jag in i vecka 21 och redan nu har jag ont i ryggen och längst ner i magen när jag anstränger mig.

Var ute och red en sväng i går. Och då menar jag ingen hårt ridtur utan jag och Pimpis var ute och skrittade i skogen en halvtimme. Ändå fick jag väldigt ont i ryggen och nederdelen av magen eller ljumskarna kanske man ska säga.

Jag hoppas verkligen att det inte är foglossning. Jag har haft problem tidigare med ryggont under graviditeterna men hade hoppats att det skulle dröja ett tag till. Vill försöka vara så rörlig som möjligt den här graviditeten.

Läste lite på en sajt om att det är bra om man kan röra på sig då inaktivitet kan försämra besvären. Simning och cykel känns ju som hyfsat skonsamt mot kroppen och jag har även letat fram lite övningar att göra här hemma. Laddade ner Olga Rönnbergs app mama fitness som ger tips på träning och även kost under graviditeten.

Måste erkänna att jag inte riktigt följt appen men nu tänkte jag ta tag i den igen. Känns viktigt att stärka det som går att stärka. Magen kommer ju inte direkt att bli mindre…


pimpernelle_jag

Jag som älskar hästar vill försöka hålla mig kvar så länge det går.


Utvalda inlägg